take me with you ~

Saturday, March 12, 2011

GEMPA BUMI

Rase cam teruk gler nye aku ni.. berita semasa pun xtau..huhu.. bukan sengaja atau xhingin nak tawu... tp disebabkan aku kua keje gelap n balik keje pn gelap...so mmg ketinggalan la bab2 berita semasa..huhu..spjg mggu ni pn kat ofis akun asik tnye kat org sekeliling "Result Spm da ku ke?? ble??.." yg mmbuatkan aku pelik dgn diri aku ni... kepenatan nye melampau... tdo awal gler tp bgn stil ngntuk..haha... kesian   tuan Bukhary sye ;) .. klu kol msti aku akn kata cmni "nak tdo leh??) hee...

ehh da melalut dah ni... tujuan nye adalah ingin bercerita mgenai gempa bumi.... sumber dari Berita Harian bertajuk "Jepun Ranap"..Gempa bumi paling kuat dalam tempoh 140 tahun dengan ukuran 8.9 pada skala Richter, melanda timur laut Jepun, mencetuskan gelombang tsunami sehingga setinggi 10 meter dan menyebabkan lebih 1,000 orang terbunuh. aku xdpt nk bygkan klu aku n family mgalami kejadian mcm ni...huhu.. Nauzubillah~

BETUL2 ni XTIPU------->  aku ade sikit pengalaman duduk di dlm bangunan bergegar... kejadian ni berlaku pd tahun lepas kot.. dalam bangunan ofis di Menara Naza KL... 
tyme ni tgh sibuk ngn berita gempa bumi kat Vietnam n Indnesia.. 
tyme tu sume tgh bz wat keje..then tbe aku rse cam pening... ble berdiri rse cam semacam je... ingatkan aku sorg je rse.. then ade sorg staf ni jerit BERGEGAR!!!!! hoho... ade gak yg xcaye tyme tu..so ktorg try fokus 1 objek yg agak statik...objek tu pn bergerak.. sume lari off PC (sempat lg nk off pc..sbb byk P n C dokumen) ..lari2... paling kelakar sume sibuk nk turun lif... bukan ke klu urgent kes sume kne turun tgga??...heee.. aku pn turun lif gak... amik keta kat parking pastu trus pecut balik umah... otw balik tu lalu la jln tun Razak.. bgunan kat situ kiri kanan kan besar2 tggi2.. dlm ati terpikir.. klu la bgunan himpap aku..huihhhh... menakotkan... 


mybe ni xbpe teruk sgt suspen nye.. tp da cukup wat aku sedar....


Bencana Gempa Bumi Balasan Atau Peringatan


gmbr contoh ni sumber dari google

No comments:

Post a Comment