take me with you ~

Saturday, September 10, 2011

Ramadhan yg penuh erti..

Assalammulaikum readers.
Sebenarnye ade beberapa perkara yg jadi pd bln Ramadhan yg lepas. Macam2 cite yg aku dgr dan perkara2 yg aku lihat sndiri.. bila dahulu nye dia dipuji kerana kecantikan nye..tp kini dia terlantar sakit dan menjalani kehidupan nye tidak seperti biasa..bila dahulu nya dia sgt aktif mnjalani kehidupan nye tp kini dia terbaring tidak sedarkan diri. bile dahulu nye dia ceria bersama rakan2 dan aktiviti nye tp kini keluarga mnjadi peneman setia disisi nya.. buat rakan2 yg ditimpa dugaan ini.. doa dan harapan supaya korg bersabar dgn dugaan ini..
Ya Allah, aku bersyukur kerana masih diberikan nafas utk terus menjalani kehidupan sperti biasa di bumi yg smentara ini. mcm2 perkara yg berlaku disekeliling dlm bulan ni yg membuatkan aku sedar and bertambah sedar bahawa nikmat di dunia ini hanya sementara. bagaimana rasa nye bile sekelip mata kenikmatan didunia ditarik balik oleh Allah swt sedangkan kesyukuran dan kesedaran belum sempat singgah didalam hati.. huhu  buat teman2 di luar yang sy kenal atau tidak.. bersabar lah dgn dugaan itu.. sesungguhnye dugaan itu adelah utk mguji iman hambanya....

Ya Allah ku mohon diberi petunjuk supaya aku tidak leka dgn kenikmatan dunia....

wassalam....

No comments:

Post a Comment