take me with you ~

Monday, October 8, 2012

Soal Hati.Rileks suda

Assalammualaikum
 
Monday Blues... ZzZzzzz.. On leave today! (^_^)v . Merehatkan minda yg sedia serabut. Khayalan jauh entah kemana.. termenung setiap mase tanpa memikirkan kerja dan org sekeliling yg memerlukan perhatian. Ohh ape nak jadi ni Ikin!
 
Siapa yang mengetahui isi hati seseorang?
 
Bila kita melihat seseorang tersenyum apakah dia benar-benar bahagia?
bila seseorg menangis adakah itu bererti dia sedang bersedih? adakah sama spt yg kita lihat?
Hati, tidak ada seorangpun yg mampu meneka dgn pasti sdlm mananya hati kita sendiri,
 kadangkala kita sendiripun tidak dpt memahami apa yg ada di dlm hati kan...
Apa yang dilihat di luar blm tentu itu mencerminkan apa yg ada di dlm hati. Bknnya hendak  hipokrit tp kdg2 org lain tidak perlu tahu apa yg sebenarnya kita rasakan saat itu. Apabila kita bahagia tidak perlu kita memperlihatkan kebahagian itu secara berlebihan kpd org lain. Ketika kita bersedih tidak perlu juga mereka mengetahui seberapa sakit yang menimpa kita hingga membuat kita bersedih
 
Sedarkah kita...
Secara fitrahnya Allah s.w.t itu menciptakan kita dgn hati yang kuat.
Terkadang emosi kita yg lebih menguasai hati membuatkan kita lupa betapa tabah dan kuatnya hati ini. Jika kita sedar betapa kuat Allah ciptakan kita,jgnlah kita mudah jatuh pada satu ujian yang diberiNya. Emosi yang dianugerahkan Allah kepada kita adalah tanda betapa hati ini sangat peka.
 
Jika kita jatuh hari ini,bangunlah.
Jgn pernah dikesalkan. kerana Hari ini mengajar kita tentang hari esok. Agar pengalaman hari ini membuat kita lebih bersedia dan lebih mengingatiNya pada perjalanan kita yg seterusnya.
Insyaallah. Wallahualam....
 :)
 
 
 


No comments:

Post a Comment