take me with you ~

Thursday, March 15, 2012

Son & Mom

Assalammualaikum..

Aritu ade terbaca article kat paper. "seorg ank meninggalkan ibu nye yg lumpuh".. Huhhu. sdih sgt2 mse time bce tu.. menanges trus mse tgk vdeo Ibu Tua itu.. menarik nafas pjg..aku terpikir... tergamaknye seorg anak yg maseh punya Ibu di dunia ni buat mcm tu.. Nauzubillah..mcm2 hal2.. org yg xde mak nak mak. tp org yg maseh ade mak plak wat mcm tu.. serius sgt sdeh.. tp mungkin ade sbb nape anak dia wat mcm tu.. mungkin sngaja atau xdisengajakan.. kte xtau kan.. wa allah u'alam

last wekend my cousin nikah..comel sgt pngantin nye.. tp yg pasti bkn aku nk bercerita pasal pengantin tp.. ceritanye.. mase akad nikah.. Yes! pasti nye aku paling Mak Jemah disitu.. ngeee.. ok.aku amik port paling depan. dkat sgt dgn pngantin perempuan duduk.. sbb aku nak dgr sbutir2 tok kadi tu ckp ape. Paling2 tersentuh ati mase dgr tok Kadi tu ckp cmni "anak lelaki..walaupun da kawen, tggjawab kat ibubapa tu masih kekal smpai bila2. oleh itu, si isteri tidak boleh pertikaikan tggjawab suami dgn IbuBapa nye" huhu.. byknye tggjawab anak lelaki kan.. Perempuan xkan pernah lepas dr perasaan Jeles, Merajuk dan mcm2 lagi.. tp xperlu kot kalau nak ter emo if si Lelaki atau Suami berlebihan dgn ibu nye... Aku juga berusaha utk tidak Ter Emo begitu.. Sebab seorg Ibu sgt2 la penting dlm idup aku.... :)

Gf/awek/makwe.. xpayah meroyan sgt klu Bf/balak/pakwe lebih2 kan mama/ibu/mak dorg. sbb tu dah tggjawab kot.. sape anda utk pertikaikan.. Isteri??.. blom kawen lagi kaann..


On Behalf of my little brother.
Kak Ikin 

wassalam

                  

No comments:

Post a Comment